טעויות נפוצות של בעלי חנויות וירטואליות

מאת: מערכת שיפט דיגיטל

תעשיית המסחר האלקטרוני צומחת בקצב מסחרר והיא תמשיך לגדול בעולם שלאחר הקורונה ככל שיותר ויותר אנשים רוצים לקנות באינטרנט ולקבל את המוצרים נשלחים לסף דלתם. לא פלא שיש מספר הולך וגדל של סטארט-אפים בתחום המסחר האלקטרוני.

טעויות נפוצות של בעלי חנויות וירטואליות

גידול זה נובע בעיקר מהזמינות של האינטרנט והמחשבים לחלק הגדול יותר של האוכלוסייה שכל אחד יכול להקים את עסק המסחר האלקטרוני שלו. אתה אפילו לא צריך לרכוש מלאי. פתיחת עסק מסחר אלקטרוני היא קלה, אך נדרשת לא מעט מאמץ כדי להפוך אותו לרווחי. להלן רשימת חמש הטעויות הנפוצות ביותר שעושים עסקי מסחר אלקטרוני חדשים שהייתם רוצים להימנע מהם.


סקר שוק לא מספק

הטעות הגרועה ביותר שעסק מסחר אלקטרוני יכול לעשות היא להקים את העסק מבלי לבצע סקר שוק הולם. סקר שוק חשוב לעסקי המסחר האלקטרוני. אתה לא יכול פשוט לעמוד במקום אחד בבריכה ולחכות שהדג יגיע. אתה צריך למצוא את הדג בעצמך ואז לפתות אותו לתוך החכה שלך. צריך לחפש לקוחות בשוק הנישה שלהם, למשוך אותם באמצעות קמפיינים תקשורתיים ופרסום, להציע להם הנחות ומבצעים. בלי לקבל מידע שוק הולם מהמחקר שלך, אי אפשר לשמור על שגשוג העסק שלך.


חנות לא מאובטחת

בשל הגידול העצום בפשעי הסייבר אנשים מודאגים מהאבטחה המקוונת שלהם, אם כי כמה מסחר אלקטרוני עדיין לא מתייחס לזה ברצינות. האתר שלך חייב להיות מאובטח באמצעות תעודות SSL ולהתקין את תוכנת ההגנה מפני הונאה. אבטחת האתר שלך צריכה להיות בראש סדר העדיפויות שלך מכיוון שהיא לא רק תשפיע על החנות שלך אלא גם המידע הפרטי של הלקוח עלול להיות דלוף ושימוש לרעה. במקרה כזה, תישא באחריות וייתכן שתחויב בסכומים כבדים במקרה של תביעות משפטיות.


לא להתמקד את הקהל הנכון

כל עסק צריך למקד את הפרסום שלו במדיה לקהל הנכון. אם תמקד לאנשים שאינם דורשים את המוצר, תמשיך לבזבז את זמנך ומשאביך. זה הכרחי שבמהלך המחקר השיווקי שלך תמצא אנשים שיהיו מעוניינים לקנות את המוצר שלך. לדוגמה, אם תמשיך לשלוח את הפרסומות שלך על מזון לחתולים לאדם שאלרגי לחתולים, אתה לא רק תעצבן אותו, אלא גם תבזבז את הקמפיין שלך שיכול היה לשמש ללקוחות פוטנציאליים. לא משנה עד כמה איכות המוצר שלכם טובה, אם לא תפנו לקהל המתאים, העסק שלכם יירד תוך מספר חודשים.


אתר מסובך לשימוש

האתר או האפליקציה שלך הם החנות של שהלקוחות היו מבקרים בה. חשוב שהלקוחות ירגישו רצויים ויוכלו לדפדף בקלות בין המוצרים שלכם. אם לא תהפוך את האתר שלך לידידותי וקל לשימוש, הלקוחות יפסיקו בקרוב לבקר בחנות שלך. הכרחי לעסק שהאתר לא יהיה מורכב מדי. סווגו מוצרים בצורה מתאימה, שימו מסננים וטווחי מחירים, הוסיפו מידע תקף ומלא. אם לא תעשה זאת, אל תצפה שהעסק שלך ישגשג שכן נכסים דיגיטליים חשובים לצמיחת העסק.


שירות לקוחות גרוע

תנועת הלקוחות בחנות המקוונת או באתר האינטרנט שלך תלויה באופן שבו אתה מתייחס ללקוחות שלך. סקר עם לקוחות מקוונים מעלה שרוב האנשים לא קונים מאותה חנות אם יש להם שירות לקוחות גרוע. שירות לקוחות כולל היבטים שונים של עסקי מסחר אלקטרוני. שירות לקוחות לקוי עשוי לכלול דחיית החזרות והחלפות בהזמנות שגויות, ללא נציגי שירות לקוחות, יחס לקוי של נציגי שירות הלקוחות, אי מענה לשאלות וכו'. בעיות אלו עלולות לעלות לך לקוחות רבים. אתה יכול לפתור את הבעיות האלה על ידי אפשרות צ'אט חי 24/7 באמצעות ווטסאפ כדי לענות על שאלות. הכינו מערכת הנחיות ותנאים והגבלות למדיניות ההחזרות ויידעו את הנציגים.


סיכום

תעשיית המסחר האלקטרוני עשויה להרוויח מיליונים עבור אנשים מסוימים בעוד שאחרים פושטים רגל. הכל תלוי בכישורי הטיפול העסקי שלך כיזם. אנו מקווים שמאמר זה יעזור לך להימנע מהטעויות הנפוצות הללו.

אנו בשיפט דיגיטל נשמח לעמוד לצדך ולספק לך את כל הכלים הנחוצים להצלחת העסק המקוון.

להצטרפות