חשיבות של אתר מותאם למובייל

מאת: מערכת שיפט דיגיטל

רובנו יודעים מזה זמן רב שאנשים בכל מקום מגיעים יותר ויותר לאינטרנט במגוון מכשירים. אין להניח שגולש באתר החברה שלך ישתמש במחשב שולחני או מחשב נייד מסורתי - יש סיכוי טוב שהוא ישתמש בטאבלט או בסמארטפון.

חשיבות של אתר מותאם למובייל

אתרים מסורתיים, אפילו אתרים שפותחו לפני כמה שנים, לא היו בדרך כלל מעוצבים לתצוגה ניידת, ואינם מוצגים היטב במכשירים המודרניים של היום. בעוד שחלק מהתעשיות מיהרו להגיב על ידי העברת אתרי החברה שלהם לפורמטים המותאמים לניידים, מקבלי החלטות רבים עדיין אינם מודעים לכך שזו סוגיה חשובה שיכולה להשפיע על השורה התחתונה של עסקיהם.

מאמר זה מספק מידע כללי ושיקולים מרכזיים לגבי חשיבות התאימות לניידים עבור מנהלים בכירים ואנשי שיווק/תקשורת החלים במגוון תעשיות. הוא כולל גם את הבדיקה המתאימה לנייד של Google , שתודיע לך מייד אם האתר שלך תואם לנייד או לא.


מהו אתר מותאם לנייד?

באופן כללי, אתר ידידותי לנייד הוא אתר שנועד להציג כראוי במסכים קטנים יותר, כגון סמארטפונים של אייפון או אנדרואיד, או טאבלטים בגודל בינוני. אתרי אינטרנט שולחניים סטנדרטיים אינם מתפקדים היטב במכשירים אלה, ואילו אתר מותאם לנייד מותאם לגודל המסך הקטן יותר ומעצב את התוכן והממשק באופן ידידותי לנייד, כולל:

  • -טקסט גדול יותר וקל יותר לקריאה
  • -ניווט ידידותי לנייד
  • -לחצנים ורכיבי עמוד ידידותיים למגע
  • -מהירות הורדה מהירה יותר


מדוע אתר מותאם לנייד חשוב?

כאשר יותר ויותר מבקרים ניגשים לאתר החברה שלך במכשירים ניידים, חשוב לוודא שלכל המבקרים שלך תהיה חוויה חיובית, ללא קשר לסוג המכשיר שהם משתמשים בו כדי להגיע לשם. אם לוקח לאתר שלך יותר מדי זמן הורדה או שהוא לא פשוט לשימוש במכשיר נייד, הוא עשוי לעבור למתחרה. בניית אתר ידידותי לנייד מביא עמו מספר יתרונות מרכזיים, כולל:

  • -שיפור החשיפה לחיפוש
  • -חווית משתמש משופרת
  • -יצירת לידים מוגברת
  • -זהות מותג משופרת

החל מה -21 באפריל 2015, Google החלה להעניק עדיפות לאתרים המותאמים לניידים בתוצאות החיפוש לנייד. אם אפילו חלק קטן ממבקרי היעד שלך נמצאים במכשירים ניידים, זה עשוי להיות משמעותי למדי לנראות המקוונת שלך. בסופו של דבר, ככל שתוכל לספק חוויה טובה יותר למבקרים בנייד שלך, כך הסיכוי שהם יהפכו לעסק חדש יגדל. אתה אף פעם לא יודע לאן או מתי יגיע מבקר המטרה שלך לאתר שלך, לכן חשוב שהאתר שלך יהיה מוכן לעבוד על כל מכשיר שהוא עשוי להשתמש בו, באשר הוא.


כיצד תוכל לדעת האם אתר החברה שלך מותאם לנייד?

באופן כללי, תוכל לדעת אם האתר שלך מותאם לניידים אם הוא משתנה להצגת תוכן וניווט באופן המותאם כך שיהיה ידידותי למשתמש במסכים קטנים יותר. אם אינך בטוח, Google מציעה בדיקה ידידותית לנייד שמאפשרת לבדוק אותה בקלות - פשוט הזן את כתובת האתר שלך ו- Google תגיד לך אם האתר שלך נכשל או עובר את הבדיקה. אם זה עובר - אתה במצב טוב; אם הוא נכשל, עליך לבדוק את המרת האתר שלך לפורמט המתאים לניידים במוקדם ולא במאוחר.


לבדיקת תאימות לנייד:  https://search.google.com/test/mobile-friendly


מה כרוך בבניית אתר מותאם לנייד?

אם האתר שלך אינו מותאם כרגע לצפייה בנייד, המרתו לפורמט ידידותי לנייד תדרוש רמה מסוימת של פיתוח. למרבה הצער, אין מתג פשוט שאתה יכול להפוך אותו לאתר שלך מותאם מיידית לנייד. עם זאת, אם האתר הנוכחי שלך מעוצב היטב, מקודד היטב ומשתמש במערכת ניהול תוכן מונעת בסיס נתונים (CMS), התהליך עשוי להיות פשוט כמו עדכון תבניות הדף הקיימות שלך. במקרים אחרים, האתר שלך עשוי לדרוש פיתוח משמעותי יותר ויהיה צורך לבנות אותו מחדש בצורה כלשהי. בכל מקרה, תוכל לשמור על ערכת העיצוב והתכנים הקיימים שלך, או אם בכל זאת חשבת על עיצוב מחדש, שילוב של שדרוג עיצוב עם עדכון מותאם לנייד הוא הזדמנות מעשית להעלות את כל נוכחות האינטרנט שלך בארגון במאמץ מאוחד אחד. . שתיים הנפוצים ביותר גישות אתרים ניידים הם או לעצב נפרד אתר סלולרי מותאם למכשירי כף יד, או כדי לפתח את האתר הראשי שלך כך שהוא מנצל " בעיצוב אינטראקטיבי " כי גודל לכול גודל מסך. אמנם ייתכנו מקרים מסוימים שבהם אתר מובייל נפרד עשוי להיות הגיוני, אך עיצוב רספונסיבי הופך יותר ויותר לסטנדרט המודרני. החזקת אתר יחיד המתרחב על פני כל המכשירים - משולחן עבודה ועד טאבלט וכף יד - עשויה להיות מעורבת יותר בפיתוח מראש, אך לאורך זמן היעילות המשופרת של אחזקת אתר אחד, ולא שניים, אינה מוטלת בספק.


אז מה הדבר הבא?

אם אתה שוקל עדכון נייד ו/או עיצוב מחדש של אתר החברה שלך, סביר להניח שתצטרך לתאם תכנון עם מפתח אתרים מוסמך. אם תרצה הערכה משלימה של אתר הארגון שלך, אל תהסס לפנות אלינו באמצעות הפרטים למטה ונשמח לספק לך המלצות והערכות להפיכת אתר האינטרנט שלך לכלי עסקי יעיל ומודרני.

להצטרפות